Mad og måltider

Vi serverer morgenmad for de tidlige morgenbørn hver dag fra kl. ca. 6.15 til 7.15.
Morgenmaden består af havregrød, havregryn med rosiner og cornflakes.
Jeres barn skal hver dag have madpakke, samt formiddag og eftermiddagsmad.
Madpakken skal indeholde rugbrødsmadder med forskelligt pålæg, samt gnavegrønt og frugt.

Får Jeres barn modermælkserstatning, skal I selv medbringe dette.

Vi spiser formiddagsmad kl. 8.30 madpakker kl. 11.00 og eftermiddagsmad kl. 13.30-14.00.

Pædagog hjælper barnet ved middagsmaden  Vuggestue dreng sidder og spiser mad, imens han kigger ind i kameraet

Det er meget vigtigt for os, at understøtte den situation hvor vi alle spiser. Det kan enten være i en sproglig situation, hvor vi understøtter barnet i talen. Det kan være i relationen til de andre børn rundt om bordet, og ikke mindst, så er det at vi gøre børnene selvhjulpet. De får selv lov til fx at hælde vand op i deres kop, pakke madkassen ud. Situationen er uundværlig for os, da denne tid med maden sker hver eneste dag, så vi kan virkelig sætte ind på nogle pædagogiske-, sproglige- og sociale- lærings muligheder.

Vuggestue barn hælder vand op fra vandkanden, men stor koncentration